1. Úvod
Společnost Pražská plynárenská Distribuce, a.s., člen koncernu Pražská plynárenská a.s., IČO 27403505, se sídlem U Plynárny 500, Praha 4, PSČ 145 08, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 10356 (dále jen „společnost“), se nepovažuje za povinný subjekt podle § 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Jelikož je v souladu s § 2 odst. 2 písm. b) bod 1 energetického zákona distribuční soustava zřizována a provozována ve veřejném zájmu, přistupuje společnost jakožto provozovatel distribuční soustavy ke zveřejňování informací vztahující se k její působnosti obdobným způsobem jako stanoví zákon o svobodném přístupu k informacím. Účelem této Informace však není dobrovolně podřídit společnost zákonu o svobodném přístupu k informacím ani kterémukoli jeho jednotlivému ustanovení.
2. Důvod a způsob založení společnosti, podmínky a principy, za kterých společnost provozuje svoji činnost
Společnost byla založena v prosinci roku 2005 v návaznosti na legislativní požadavek právního oddělení provozovatele distribuční soustavy. Zakladatelská listina a stanovy společnosti jsou dostupné ve Sbírce listin (https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-firma?subjektId=311192).
Předmětem podnikání společnosti je činnost distribuce plynu, kterou společnost vykonává na základě rozhodnutí Energetického regulačního úřadu o udělení licence č. 220604881 podle § 4 odst. 1 písm. b) bodu 4 energetického zákona. Společnost provozuje distribuční plynárenskou soustavu na vymezeném území, kterým je především Hlavní město Praha a některá území ve Středočeském kraji.
Společnost se při výkonu činnosti distribuce plynu řídí zejména energetickým zákonem, který upravuje podmínky podnikání v energetických odvětvích a jeho prováděcími předpisy. Účetní závěrky společnosti jsou dostupné v rámci výročních zpráv na www.ppdistribuce.cz.
3. Organizační struktura společnosti
4. Postup při podávání a vyřizování žádostí o poskytnutí informace
Žádosti o informace lze podat:
- prostřednictvím sítě elektronických komunikací – podatelna@ppdistribuce.cz,
- datovou schránkou, ID datové schránky: w9qfskt,
- osobně v našich obchodních kancelářích v sídle společnosti v pondělí až čtvrtek mezi 9:00 – 15:00, nebo
- poštou na adresu U Plynárny 500, 145 08 Praha 4.
Ze žádosti musí být zřejmé, kterému subjektu je určena, a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu zákona o svobodném přístupu k informacím. Fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště. Právnická osoba uvede název, identifikační číslo osoby, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa. Pokud žádost nesplňuje obsahové náležitosti, nepovažuje se za žádost o poskytnutí informace a subjekt o tom žadatele vyrozumí do 7 dnů.
Lhůta pro vyřízení žádosti o informace je 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo od doplnění žádosti. Tato lhůta může být prodloužena nejvýše o 10 dní pouze z následujících důvodů:
- vyhledání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost,
- vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti,
- konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na předmětu žádosti.
O prodloužení lhůty a důvodech prodloužení musí být žadatel informován, a to ještě před uplynutím lhůty k jejímu vyřízení.
5. Příjem dalších podání
Stížnost může žadatel podat stejným způsobem jako žádost, pokud:
- nesouhlasí se způsobem vyřízení žádosti,
- nebyla mu po uplynutí lhůty poskytnuta informace a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
- informace byla poskytnuta částečně, aniž by o zbytku bylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí,
- nesouhlasí s výší úhrady v souvislosti s poskytováním informací.
Stížnost se podává u subjektu do 30 dnů ode dne doručení sdělení nebo uplynutí lhůty k podání informace.
O stížnosti rozhoduje představenstvo společnosti. Pověřený pracovník do 7 dnů předkládá představenstvu společnosti stížnost se spisovým materiálem, pokud stížnosti sám zcela nevyhoví poskytnutím informace nebo vydáním rozhodnutí o odmítnutí žádosti. Představenstvo společnosti o stížnosti rozhodne do 15 dnů.
6. Opravné prostředky
Odvolání může podat žadatel osobně, písemně, datovou schránkou nebo elektronicky.
Podává se proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti u subjektu, který rozhodnutí vydal, a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí. Pověřený pracovník předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu, kterým je představenstvo společnosti, ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení. Nadřízený orgán o odvolání do 15 dnů od předložení rozhodne.
7. Výroční zpráva o činnosti v oblasti poskytování informací
Údaje o činnosti společnosti v oblasti poskytování informací jsou součástí Výroční zprávy společnosti, která je zveřejněna na webových stránkách: www.ppdistribuce.cz
8. Úhrady za poskytování informace
V souvislosti s poskytováním informací je společnost oprávněna požadovat po žadateli úhradu za poskytnutí informací. Výši úhrady stanoví pracovník pověřený poskytnutím informace dle níže uvedených sazeb úhrad. Jedná se o náklady spojené s pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat, odesíláním informací žadateli, případně náklady spojené s mimořádně rozsáhlým vyhledáním informace.
Bude-li společnost požadovat úhradu za poskytnutí informace, oznámí výši úhrady a její vyčíslení písemně žadateli předem spolu s poučením o možnosti podat stížnost. Nesplněním této oznamovací povinnosti ztrácí společnost nárok na úhradu nákladů.
Poskytnutí informace je podmíněno zaplacením požadované úhrady na bankovní účet společnosti vedený v České spořitelny, a.s., číslo účtu: 6103692/0800. Variabilní symbol bude sdělen společně s vyčíslením výše požadované úhrady. Pokud žadatel do 60 dnů ode dne oznámení nezaplatí, společnost žádost odloží.
Pokud celková výše úhrady nepřesáhne 50,- Kč, nebude úhrada ze strany společnosti požadována. Částka se zaokrouhluje vždy na celé koruny směrem dolů.
Sazby úhrad s účinnosti od 27. 1. 2020:
Tisk, kopírování:
- Kopie A4, jednostranná, černobílá 4,- Kč / barevná 6,- Kč
- Kopie A4, oboustranná, černobílá 5,- Kč / barevná 8,- Kč
- Kopie A3, jednostranná, černobílá 8,- Kč / barevná 12,- Kč
- Kopie A3, oboustranná, černobílá 10,- Kč / barevná 16,- Kč
Technické nosiče dat (upozornění: žadateli nebude umožněno ukládat data na vlastní nosiče dat):
- CD ROM 20,- Kč/kus
- DVD ROM 30,- Kč/kus
Předávání/Odesílání informací:
- Balné – paušální sazba 20,- Kč
- Poštovné – vždy dle platného ceníku poštovních služeb
Mimořádně rozsáhlé vyhledání informací:
Hodinová sazba mimořádně rozsáhlého vyhledávání je odvozena od mzdových nákladů a ostatních osobních nákladů. Účtuje se v případech, kdy vyhledání informace přesáhne 1 hodinu a sazba se následně počítá za každou započatou hodinu. Násobí se v případě, že informace vyhledává více než jeden pracovník.
- Sazba (po překročení 1. hodiny) činí za každou započatou hodinu 250,- Kč.
9. Zveřejnění informací poskytnutých na žádost
Pod odkazy níže naleznete informace, které společnost poskytla na základě žádostí.